Elskevandenbroek.reismee.nl

De introductieweek!

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik het super leuk vind dat zoveel mensen mijn verhalen lezen en ik wil jullie bedanken voor alle reacties, heel leuk om te lezen vind ik!

Mijn eerste week in Thailand is echt voorbij gevlogen. Toen ik aankwam op het vliegveld werd ik ontvangen door iemand van de reisorganisatieen al snel waren er nog 3 Nederlandse meisjes aangekomen waar ik ook de eerste week mee op de kamer heb geslapen.

Ik ben dan wel 'alleen' naar Thailand gekomen maar zo voelt het helemaal niet. In het Twinhouse, het 'vrijwilligershuis' zijn ontzettend veel mensen en voornamelijk Nederlanders en Zweden. We hebben een hele gezellige groep en het lijkt alsof ik de meeste mensen al veel langer ken dan slechts één week.

Het eten is hier elke dag veel te lekker, ik ging naar Azië met het idee dat ik broodmager terug zou komen maar dat idee moet ik (helaas) bijstellen. Elke dagstaan er zowel in de ochtend, middag als in de avond een lopend buffet voor ons klaar met de meest heerlijke gerechten. Dat in combinatie met het spotgoedkope eten in de supermarkt en langs de straat maakt dat ik het liefst de hele dag door zou willen eten..

Maandag begon onze introductieweek waarin we ontzettend veel in hebben gedaan! Ik zal niet alles van dag tot dag beschrijven maar jullie toch een indruk proberen te geven hoe mijn week eruit zag.

Om te beginnen was het een hele leuke week, natuurlijk konden de tempelbezoeken niet ontbreken (ben nu (al) een beetje tempelziek) maar daarnaast hebben we ook veel andere activiteiten gedaan. Zo heb ik onder andere Thaise les gekregen, Thaise maaltijden bereid, een school bezocht, olifanten gevoerd, armbandjes gemaakt met 2 Thaise vrouwtjes en we hebben ook een middag lekker aan het zwembad gelegen.

Omdat we zo veel dingen hebben gedaan deze week weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik allemaal moet vertellen, maar een van de leukste momenten vond ik het bezoek aan de monkeytempel waar er wel 3 apen op me zaten en mn hoofd zaten te vlooien. Daarnaastben ik, de persoon die in de zee altijd panisch is voor vissen, vrijwillig in een bak met 300 visjes gaan zitten. Ik kon heel moeilijk relaxen met al die hongerige beestjes knabbelend aan mijn benen en tenen, maar eerlijk is eerlijk, mijn voeten hebben nog nooit zo lekker zacht gevoeld!!

We zijn dit weekend met een groep naar Bangkok gegaan en daar heb ik sprinkhaan gegeten en het smaakte nog best goed ook! Misschien waag ik me één deze weken ook nog wel aan een lekker gebakken wormpje of een stukje gebakken hond ;)

We hebben geslapen in de grootste backpackers straat van Thailand en het wasgigantisch toeristisch(je bent voor de locals echt een wandelende ATM (=pinautomaat) want het enige wat ze van je willen is geld) ondanks dat heb ik het er echt naar mijn zin gehad. Overal had je spotgoedkope kleding (ik heb me natuurlijk niet kunnen beheersen), barretjes, restaurants en héél veel ladyboys! Niemand doet er hiet moeilijk over en het lijkt alsof ze volledig zijn geaccepteerd en dat is juist het leuke vind ik, iedereen kan er precies zo bij lopen zoals hij of zij willen en niemand kijkt er van op!Natuurlijk hebben we ook het nachtleven in Bangkok beleefd en moe en wel zijn we vandaag weer terug gegaan naar Singburi.

Aanvankelijk zou ik vanaf morgen een Thai Buddism week gaan doen maar ik heb mijn programma verandert waardoor ik volgende week olifantenpoep mag gaan scheppen en verwaarloosde en mishandelde olifanten ga verzorgen. Ik heb er heel veel zin in en ik ga vanaf nu proberen na elk project een blog te schrijven!

Reacties

Reacties

CIS

Je moeder is hier nét de deur uit! Ze is hier glibberend naar toe gekomen. Het is sterrevends koud! Gisterennacht
een record in lelystad: bijna -30 gr!!
Dus heb jij het beter getimed dan wij, wat de temperatuur betrefd.
Doe de olifanten de groeten en geniet!!
Liefs, cis

Sheem

Hey Elske,

Echt superleuk om aan de hand van jouw verhalen mee te reizen. Ben erg benieuwd wat we de volgende keer gaan beleven ;). Wel gewaagd hoor je etensavonturen met de insecten. Veel plezier nog!

Groetjes,

Sheema

Yardena

Echt superleuk Els!!! Veel succes met de olifanten, lijkt me doodeng, haha;)
Nog heel veel plezier!
Xxxxx

Wouter en Irene

Wat gaaf dat je olifanten gaat verzorgen. Geniet er van!! Hier in NL is het erg koud. Misschien krijgen we een elfstedentocht want voorlopig blijft het vriezen.
Dikke kus uit een koud en wit Den Haag.

vera

Hoi Elske,

wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. leuk hoor olifanten verzorgen, zou ik ook wel willen voor een tijdje!
Geniet ervan meissie, deze ervaring neem je je levenlang mee.

groeten uit een koud Nederland

vera

Ingrid

Hoi Els, wat superleuk weer om je verhaal te lezen! Ben erg benieuwd hoe het is om de olifanten te verzorgen. Hier gaat alles zijn gangetje. Hugo gaat nu op vrijdagochtend naar de peuterspeelzaal en dat vond hij de eerste twee keer geweldig en nu heeft hij het wel weer gezien en vindt hij het maar wennen. We hebben inmiddels een andere oppas. Ze is lief en streng en de jongens zijn niet te beroerd om haar steeds te vertellen dat jij het anders deed en dat je veel leuker bent....
Geniet er van in Thailand, maar daar maak ik me bij jou geen zorgen over! Liefs, uit voorburg

Lisanne

Heee Els!
Klinkt als een hele leuke ervaring daar.
Ook leuk om zo via Danja ook nog te horen wat je verder in Indonesie hebt meegemaakt! Ik hoop dat je nog veel meer bijzondere dingen mee maakt daar en dat je maar heelhuids hier over een maandje weer terug mag zijn!
kuss

Jazz

Els wat maak je toch een leuke dingen mee! Het lijkt me geweldig om met olifanten te werken! Hier hangen de ijspegels aan je neus als je buiten komt en word je doodgegooit met de eventuele elfstedentocht. geniet er volop van want voor je het weet ben je weer terug in het koude-kikkerlandje!
xxx Jazz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!